«ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΟΥ»
ΤΑΞΗ : Β΄
ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ:
Γλώσσα, Μελέτη Περιβάλλοντος, Εικαστικά, Μουσική
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
v Να γνωρίσουν οι μαθητές τα ζώα που ζουν στη χώρα μας.
v Να κατανοήσουν τις διαφορές ανάμεσα στα κατοικίδια και στα άγρια ζώα.
v Να διαμορφώσουν στάσεις και συμπεριφορές απέναντι στα κατοικίδια ζώα.
v Να ασκηθούν στην παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου.
v Να εκφραστούν μέσα από δραστηριότητες αισθητικής αγωγής.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ:
3-4 διδακτικά δίωρα..
Η πραγματική όμως διάρκεια του προγράμματος εξαρτάται από το πώς θα χειριστεί ο δάσκαλος το σχέδιο, αλλά και από τη δυναμική της τάξης.
ΑΦΕΤΗΡΙΑ:
Ο μύθος του Αισώπου «Ο λύκος και ο σκύλος», από το δεύτερο τεύχος του βιβλίου της Γλώσσας της Β’ τάξης.
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ:
Εγκυκλοπαίδειες, φωτογραφίες ζώων, βιντεοκασέτες σχετικές με τα ζώα, υλικά εικαστικών (μπλοκ ζωγραφικής, ξυλομπογιές, μαρκαδόροι, κηρομπογιές), κασέτες ή cds με τραγούδια για ζώα.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
ü Ο δάσκαλος διαβάζει μύθους της ελληνικής μυθολογίας και παραμύθια σχετικά με τα ζώα.
ü Οι μαθητές αποκτούν στοιχειώδεις γνώσεις για την ανατομία και την αναπαραγωγή των ζώων.
ü Οι μαθητές φτιάχνουν τα δικά τους παραμύθια με ζώα.
ü Ζωγραφίζουν τα παραμύθια τους (με ξυλομπογιές, μαρκοδόρους ή κηρομπογιές).
ü Φτιάχνουν διάφορες κατασκευές με χαρτόνια (π.χ. ένα ρολόι σε σχήμα αρκούδας, μία χάρτινη κότα).
ü Ζωγραφίζουν (με ξυλομπογιές, μαρκοδόρους ή κηρομπογιές) ζώα σε ελεύθερη έκφραση ή σε σχέδιο που θα τους δοθεί.
ü Μια ομάδα μαθητών δραματοποιεί κάποιο μύθο ή παραμύθι.
ü Μια ομάδα μαθητών παίζει κουκλοθέατρο.
ü Μαθαίνουν τραγούδια σχετικά με τα ζώα.
ü Επίσκεψη σε ζωολογικό κήπο (αν είναι εφικτό).
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Η αξιολόγηση γίνεται σε όλες τις φάσεις υλοποίησης των δραστηριοτήτων του σχεδίου εργασίας. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν ερωτηματολόγια, εικόνες ζώων, προφορική συζήτηση.
ΥΛΙΚΟ :
α) από το cd της Βάσως Ψαράκη «Ξέρω τραγούδια να σας πω»
β) από το cd «Το πάρτυ των ζώων».