"ΠΑΙΔΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ"
Με αφορμή την ενότητα 10 του β/ τεύχους της Γλώσσας μας με θέμα ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ θελήσαμε να κάνουμε
και εμείς μια έρευνα με το θέμα αυτό ανάμεσα στα παιδιά της περιοχής μας.
Έτσι ακολουθήσαμε τα παρακάτω βήματα
1ο βήμα
Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και μοιράσαμε τα ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ σε δύο υποκατηγορίες.
Η πρώτη υποκατηγορία με θέμα ΠΑΙΔΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
και η δεύτερη υποκατηγορία με θέμα ΠΑΙΔΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ .
2ο βήμα
Προσπαθήσαμε και οι δύο ομάδες να φτιάξουμε ένα κοινό ερωτηματολόγιο.
Μετά από αυτή την προεργασία διαλέξαμε τις πιο κατάλληλες κατά τη γνώμη μας ερωτήσεις
και φτιάξαμε το ερωτηματολόγιο.
3ο βήμα
Αφού ετοιμάσαμε τα ερωτηματολόγια τα μοιράσαμε σε μαθητές και μαθήτριες
που έχουν ηλικία από 8 έως και 14 ετών να το συμπληρώσουν.
4ο βήμα
Μετά από μια περίπου εβδομάδα συγκέντρωσε η κάθε ομάδα τα δικά της ερωτηματολόγια.
Τα μελέτησε και έβγαλε τα παρακάτω αποτελέσματα που πραγματικά είναι ενδιαφέροντα.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
1 . Πιο επικίνδυνος χώρος στο σπίτι για τα παιδιά, φαίνεται να είναι το σαλόνι καθώς εκεί
συμβαίνει το 38% των ατυχημάτων. Ακολουθεί ο χώρος του δωματίου τους με ποσοστό 31% .
Με 15% οι σκάλες, με 12% η βεράντα του σπιτιού τους και με 4% το μπάνιο.
2 . Το δεύτερο που διαπιστώσαμε από την έρευνά μας είναι ότι τα περισσότερα ατυχήματα
που έγιναν στο σπίτι συνέβησαν όταν τα παιδιά ήταν μαζί με τους γονείς τους και με τα αδέρφια τους
σε ποσοστό 81%. Ενώ το 19% των ατυχημάτων έγιναν όταν τα παιδιά ήταν μόνα στο σπίτι.
3 . Οι συνέπειες των ατυχημάτων αυτών ήταν το 85% να μεταφερθούν στο νοσοκομείο για ράμματα,
ενώ το 15% είχαν μώλωπες / εκδορές.
4 . Και τέλος η αιτία των ατυχημάτων στο σπίτι ήταν κατά 38% επειδή γλιστρούσε το πάτωμα ,
κατά 57% από παιχνίδι με την μπάλα μέσα στο σπίτι και 5% από πάτημα σαπουνιού.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
ΠΑΙΔΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
1 . Ο πιο επικίνδυνος χώρος του σχολείου για τους μαθητές και μαθήτριες φαίνεται να είναι το προαύλιο,
αφού εκεί συμβαίνει το 54% των ατυχημάτων.
Ακολουθούν οι σκάλες με 27% και τελευταίος ο χώρος της αίθουσας με 19%.
2 . Το δεύτερο που διαπιστώσαμε είναι ότι η μεγαλύτερη αιτία των ατυχημάτων που έγιναν στο σχολείο
ήταν το σπρώξιμο από κάποιο άλλο παιδί επίτηδες κατά 27%,
νερά που βρέθηκαν κάτω στο προαύλιο 23%, το κυνηγητό στο προαύλιο 12%,
τρικλοποδιά στο προαύλιο 15% ,χτύπημα από μπάλα 15% ,
σπρώξιμο πόρτας 4% και η μύτη του 4%.
3ο Οι συνέπειες των ατυχημάτων στο σχολείο ήταν να μεταφερθούν στο νοσοκομείο για ράμματα το 42% ,
σπάσιμο άνω ή κάτω άκρου 15% , λιποθυμία 12%, δύσπνοια 4% και μώλωπες/ εκδορές 27%.
4ο Τέλος οι μαθητές και μαθήτριες είπαν ότι μετά τα ατυχήματα έγιναν αλλαγές
στο σχολείο τους σε ποσοστό 62%.
Από την έρευνα που κάναμε διαπιστώσαμε ότι παντού παραμονεύουν κίνδυνοι.
Άρα οφείλουμε όλοι μας να είμαστε περισσότερο προσεκτικοί και να τηρούμε τους κανόνες της οικογένειάς μας και του σχολείου μας.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Νο 1
ΠΑΙΔΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Τάξη: Ηλικία :
1. Πότε συνέβη το ατύχημα ; . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3. Σε ποιο χώρο του σπιτιού σου συνέβη το ατύχημα; . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4. Ήσουν μόνος , -η όταν έγινε το ατύχημα; . . . . . . . .. . . . . . . .
Αν όχι , με ποιους ; . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . .. . .. . . . . . . . . .
5. Ποια ήταν η αιτία που προκάλεσε το ατύχημα ; . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
6. Πώς συνέβη το ατύχημα ; (Περιέγραψέ το με λίγα λόγια) . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7. Ποιες ήταν οι συνέπειες του ατυχήματος ; . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8. Μετά το ατύχημα έγιναν αλλαγές στο σπίτι σου ;Αν ναι , ποιες ; . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Νο 2
ΠΑΙΔΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Τάξη : Ηλικία :
1. Πότε συνέβη το ατύχημα ; . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2. Πόσο χρονών ήσουν τότε ; . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3. Σε ποιο χώρο του σχολείου συνέβη το ατύχημα ; . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4. Ποια ήταν η αιτία που προκάλεσε το ατύχημα ; . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
5. Να περιγράψεις με λίγα λόγια το ατύχημα. Πώς συνέβη ; . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
6. Ποιες ήταν οι συνέπειες του ατυχήματος ; . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
7. Μετά το ατύχημα άλλαξε κάτι στο σχολείο ; . . . . . . . . . . .
Αν ναι , τι αλλαγές έγιναν ; . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .